Ειδήσεις

Published on March 19th, 2024 | by paggaiorama

0

Τι θα γίνει με το free pass στους Παγγαιορείτες;

ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ;

Στην ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προχώρησε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS.

Ορισμένες από τις σημαντικές εκκρεμότητες για την παραχώρηση του οδικού άξονα στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS είναι η υπουργική απόφαση για την αύξηση των διοδίων.

Όσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και με την έναρξη της παραχώρησης, αμέσως μετά θα χρειαστεί και νέα αναπροσαρμογή ώστε το κόμιστρο να φτάσει στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο όταν σήμερα είναι κάτω από τα 3 λεπτά.

Η σύμβαση προβλέπει και τρίτη αναθεώρηση του διοδίου σε μια περίοδο τριών ετών, στα 6,3 λεπτά.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων “Χαλάστρα-Εύζωνοι” και “Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας”.

Το ύψος του τιμήματος που κατέβαλλε η κοινοπραξία ανέρχεται στα 1,496 δισ. ευρώ, ωστόσο το τελικά τίμημα θα καθοριστεί επακριβώς με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Τι θα γίνει με το free pass στους κατοίκους του Παγγαιου;

Τα διόδια της Εγνατίας θα αυξηθούν και δεύτερη φορά, έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, από τα 4 στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο, αφού ο παραχωρησιούχος εκτελέσει ορισμένα έργα.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων “Εγνατίας Οδού Α.Ε. α. ”Το κόστος αυξήσεων θα εκτοξευθεί κατά 120% !. β. Πρόκειται δε να καταργηθούν και οι απαλλαγές για τους τοπικούς χρήστες σε Ροδόπη, Έβρο, Ξάνθη, Παγγαίο, Θεσπρωτία, Ιωάννινα, καθώς και για τους ανέργους.

Σύμφωνα επίσης με δημοσίευση (economix) αναφέρεται πως η κοινοπραξία και η αγορά αναμένουν την δημοσιοποίηση της σχετικής ΚΥΑ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με υπογραφή Χρ. Σταϊκούρα. Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση αναφέρεται: Σε σχέση με τους νέους σταθμούς διοδίων μάλιστα, σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, Πολύκαστρο, υπάρχουν αντιδράσεις και αν τελικά δεν τοποθετηθούν θα προκύψει εύλογα θέμα αποζημίωσης στην κοινοπραξία.

Όπως φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν, όλα είναι θέμα αποζημίωσης(χρημάτων) εφόσον υπάρχουν κατά τόπου αντιδράσεις από τους αρμόδιους! Για την κατάργηση απαλλαγών από τα διόδια της ΑΜΘ (Παγγαίου, Μέστης και Ιάσμου) ποια είναι η αντίδραση από βουλευτές και αυτοδιοίκηση πριν να είναι αργά;


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑