Ειδήσεις

Published on June 13th, 2023 | by paggaiorama

0

Η ανικανότητα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ για έργο στο Παγγαίο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ«Η ανικανότητα της Περιφέρειας γκρεμίζει το φράγμα του Μαρμαρά»

Στο δυτικό άκρο της Περιφέρειας και συγκεκριμένα στον πρώην Δήμο Ορφανού της ΠΕ Καβάλας κατασκευάζεται εδώ και χρόνια ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο, το φράγμα του Μαρμαρά. Το συγκεκριμένο έργο έχει σπουδαία αναπτυξιακή σημασία για την γεωργία και τον πρωτογενή τομέα και για τις εξαιρετικά εντατικές καλλιέργειες της ευρύτερης περιοχής αλλά και εξαιρετικά σπουδαία περιβαλλοντική σημασία καθώς αναμένεται να εξισορροπήσει το ελλειμματικό υδατικό ισοζύγιο της περιοχής και να συμβάλλει στην προστασία των υπόγειων υδροφορέων και των φυσικών πηγών αλλά και να συμβάλλει στην προστασία από την καταστρεπτική άνοδο της αλατότητας των εδαφών λόγω άρδευσης με υφάλμυρο νερό κατά τους θερινούς μήνες. Επιπλέον όλων αυτών δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι το έργο θα παράσχει και μία σημαντική οικοτουριστική συνδρομή στην περιοχή λόγω των συνθηκών που θα διαμορφώσει και του ιδιαίτερου γεωμορφολογικού ανάγλυφου.

Το έργο ξεκίνησε το 2008 και παρά τις ιδιαίτερες και πολύπλοκες τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες (με χειρότερες τα capital control κοκ) συνεχίσθηκε ως το 2019. Έκτοτε το έργο έχει περιέλθει σε μία διαρκή περίοδο στασιμότητας και πλέον είναι φανερός ο κίνδυνος το έργο να ναυαγήσει οριστικά εάν αποχωρήσει η κατασκευάστρια κοινοπραξία και εάν το έργο οδηγηθεί είτε στις δικαστικές και διοικητικές «καλένδες». Όπως και στο ενδεχόμενο να ξεκινήσει μία πολυετής απρόσμενη καθυστέρηση με σκοπό την ανάδειξη νέου αναδόχου. Σε κάθε ένα από αυτά τα ενδεχόμενα, η τεράστια καθυστέρηση, η οποία θα προκύψει προκειμένου για την ολοκλήρωση του έργου και την εξασφάλιση επαρκούς άρδευσης στην περιοχή θα έχει καταλυτικές συνέπειες, χαμένων παραγωγών, η αλατότητα θα διευρύνεται, οι καλλιέργειες και οι παραγωγοί θα υφίστανται σημαντικές και οι καταστροφικές οικονομικές συνέπειες. Σημειώστε ότι στην έλλειψη νερού, προστίθεται και η εξελισσόμενη κλιματική αλλαγή και η σπατάλη πόρων σε χρήματα και ενέργεια για την άντληση υπόγειων υδάτων (πολλές φορές και αμφίβολης ποιότητας) από βάθη που αγγίζουν τα 200 μ θα συνεχίζεται.

Επιπλέον, όμως, επειδή η ΕΕ έχει θέσει τους ισχύοντες κανόνες για την χρηματοδότηση αντίστοιχων έργων, θα ανακύψει και  η υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που έχει δαπανήσει ως τώρα η ΕΕ στο έργο (μέσω του τομεακού προγράμματος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων). Θα προκύψει, επίσης και η υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθέντων των ποσών που έχουν δεσμευτεί για την αρδευτική μελέτη, η οποία χρονίζει χωρίς καμία ενημέρωση (ίσως αδικαιολόγητα). Ενώ η χρηματοδότηση της κατασκευής του αρδευτικού δικτύου θα φαντάζει πλέον ως ένα μακρινό και άπιαστο όνειρο για την περιοχή.

Όλα αυτά οφείλονται αποκλειστικά στον συνδυασμό αδιαφορίας και ανικανότητας του Περιφερειάρχη και των Αντιπεριφερειαρχών του (χωρικών και θεματικών), οι οποίοι άβουλοι και χωρίς καμία επίγνωση των κινδύνων, «παρακολουθούν» τις εμπλοκές που εξελίσσονται ως θεατές χωρίς να προβούν στην οποιαδήποτε ενέργεια θα συνέβαλε στην απεμπλοκή του θέματος.

Η ανικανότητα και η αδιαφορία των συγκεκριμένων ανθρώπων (με ονοματεπώνυμο) οδηγούν και σε επιπλέον άσχημες ατραπούς που χειροτερεύουν την κατάσταση κατασκευής του έργου. Σημειώστε, ενδεικτικά:

η «έκτακτη κάρπωση» η κοπή της βλάστησης που εφαρμόστηκε (δένδρα, θάμνοι) η οποία είναι απαραίτητη πριν να γεμίσει νερό η τεχνητή λίμνη του φράγματος υπήρξε προβληματική (δεν κόπηκαν τα δένδρα και οι θάμνοι στις επικλινείς περιοχές) και δεύτερον λόγω της καθυστέρησης που οφείλεται στην ανικανότητα και στην αδιαφορία τους τα φυτά αναβλαστάνουν !!! Άρα και η κοπή της βλάστησης εξελίσσεται σε οριστική αποτυχία και αυτή.

η ανικανότητα των διοικούντων καταλήγει στο να μην υπάρχει ούτε και σήμερα (δεν έχει ιδρυθεί καθώς δεν έχει αποφασισθεί η μορφή του) ο φορέας που θα αναλάβει την λειτουργία του φράγματος!!!

οδική σύνδεση του φράγματος Μαρμαρά δεν υπάρχει καθώς εάν κατακλυσθεί η λίμνη του φράγματος ο υφιστάμενος δρόμος θα βρίσκεται κάτω από το νερό.

οι εκκρεμότητες που υπήρχαν την 1 Σεπτεμβρίου 2019 όταν η διοίκηση της παρούσας θητείας ανέλαβε καθήκοντα υφίστανται όλες ως και σήμερα. Μετά τα παραπάνω κι ενώ το έργο βρίσκεται στο 95 % του φυσικού του αντικειμένου της κατασκευής και το συμπληρωματικό έργο εργασιών ολοκλήρωσης, σε ποσοστό άνω του 60%, η ανικανότητα οδηγεί σε αδιέξοδο καθώς οι προθεσμίες παρέρχονται άπρακτες, το ενδεχόμενο αποχώρησης της κοινοπραξίας είναι πιο πιθανό από ποτέ και κυρίως δεν υπάρχει καμία βούληση επί του θέματος.

Οι άνθρωποι άσχετοι, άβουλοι και ανίκανοι ούτε καν παρακολουθούν την υπόθεση του έργου στις λεπτομέρειες της. Το τραγικό είναι πως σε ενδεχόμενο πλήρες και οριστικό αδιέξοδο, ούτε η επόμενη διοίκηση που θα αναδειχθεί στις 8 Οκτωβρίου 2023 και θα διαδεχθεί τους άσχετους και ανίκανους της σημερινής κατάστασης θα μπορεί να αποκαταστήσει μία ομαλή πορεία ολοκλήρωσης του έργου σε εύλογο χρόνο.

Καλούμε, λοιπόν, την σημερινή διοίκηση, η οποία έχει αποτύχει στην διαχείριση όλων των θεμάτων που αφορούν το έργο του φράγματος του Μαρμαρά να αφυπνιστεί και να καταλάβει τι γίνεται αρχικά και στην συνέχεια να προβεί σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την απεμπλοκή του έργου. Είναι ανεπίτρεπτο διοικητικά θέματα που αφορούν το έργο να παραμένουν σε εκκρεμότητα π.χ. επί 18 μήνες χωρίς η διοίκηση να έχει δρομολογήσει την παραμικρή ενέργεια επ’ αυτών.

Αγαπητοί γεωργοί και παραγωγοί της ευρύτερης περιοχής από τον Πλατανότοπο, το Ποδοχώρι, τον Ακροπόταμο, το Κοκκινοχώρι, την Γαληψώ, την Κάρυανη και το Ορφάνι, το χαλάζι και οι άκαιρες βροχοπτώσεις δεν είναι η μόνη αιτία καταστροφής από την οποία κινδυνεύετε. Δυστυχώς η διοίκηση Χρ. Μέτιου και οι Αντιπεριφερειάρχες που την στελεχώνουν βρίσκονται ένα βήμα πριν καταστρέψουν αμετάκλητα το έργο του φράγματος Μαρμαρά. Θυμίζουμε τον Προϋπολογισμό του, ο οποίος αγγίζει τα 14 εκατομμύρια ευρώ !!!

Τους καλούμε να ξυπνήσουν ! Τώρα !

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑