Ειδήσεις

Published on January 16th, 2024 | by paggaiorama

0

Μετά το 2044 θα δούμε ράγες στο Παγγαίο;

ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΙΣΩ ΠΑΕΙ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ

Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τον ριζικό μετασχηματισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου με τη δημιουργία του νέου ΟΣΕ, «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» και το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων. 

Με δήλωσή του στο Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Σταϊκούρας επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη να καταστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος σύγχρονο γρήγορο και ασφαλές μέσο μεταφοράς αλλά και ένας βιώσιμος και νευραλγικός βραχίονας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

«Οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος, ο νέος εθνικός σιδηροδρομικός φορέας της χώρας μας, προκύπτει μέσα από την ενοποίηση των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Δημιουργείται για να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες, να επιταχυνθεί ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών στο εθνικό δίκτυο, αλλά και για να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι μπαίνουν σε μία νέα εποχή.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

Η βιωσιμότητα του Νέου ΟΣΕ εξαρτάται από την ανάπτυξη υπερσύγχρονου, απολύτως ασφαλούς και πλήρως διαλειτουργικού δικτύου υψηλής ταχύτητας, δίνοντας έμφαση στις εμπορευματικές μεταφορές, αναγνωρίζοντας τη θέση της χώρας στην Ε.Ε. ενώ αυτονόητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας αποτελεί η συντήρηση του δικτύου.

Στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2034, ύψους 1,4 δισ.) εντάσσονται έργα αναβάθμισης Ανατολικής Εγνατίας, η Παράκαμψη Αθηνών (Ικόνιο – Σφίγγα), έργα συνδέσεως με λιμένες και ΒΙ.ΠΕ., έργα αναβάθμισης Δυτικής Εγνατίας.

Στο μακροπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2044) εντάσσονται νέα Έργα Δυτικής Εγνατίας (Καλαμπάκα -Ηγουμενίτσα & Καλαμπάκα -Κοζάνη) και Ανατολικής Εγνατίας (Θεσ/κη- Ν. Καρβάλη), η αναβάθμιση δικτύου Δυτικής Μακεδονίας και δικτύου Πελοποννήσου, νέα έργα Δυτικής Ελλάδας.

Αναλυτικά η χρονολογική σειρά των έργων

Στα ενταγμένα έργα ύψους 529 εκατ. ευρώ που έχουν χρηματοδότηση και προχωρούν άμεσα περιλαμβάνονται:

  • Νέα Καρβάλη – Τοξότες (CEF1) με 212 εκατ. ευρώ
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με 480 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 341 εκατ. ευρώ
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με 295 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση 214 εκατ. ευρώ

ΥΠΟ ΔΙΑΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΡΥΜΟΝΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στην τρίτη λίστα είναι τα έργα πενταετούς προγραμματισμού ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ. Αυτά είναι:

  • Στρυμώνας- Αλεξανδρούπολη Ικόνιο (Υπό διερεύνηση) 

Τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα έργα

Στις επόμενες προτεραιότητες έρχονται τα έργα με δεκαετή και εικοσαετή προγραμματισμό. Στα έργα δεκαετίας περιλαμβάνονται σημαντικά έργα όπως:

  • Ανατολική Εγνατία: Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη Γραμμές – Υπό διερεύνηση
  • Ανατολική Εγνατία: Στρυμώνας – Αλεξανδρούπολη, Παραλλαγή Ίασμος- Πολύανθος με 110 εκατ. ευρώ -Υπό διερεύνηση

Τέλος, στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περιλαμβάνονται πολύ μεγάλα έργα που μεγαλώνουν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Τα έργα είναι:

  • Νέα Ανατολική Εγνατία: Θεσσαλονίκη – Ν.Καρβάλη με 1.5 δισ. ευρώ – Υπό διερεύνηση


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑