Ειδήσεις

Published on July 8th, 2023 | by paggaiorama

0

Θα πάει για κλείσιμο και το ΕΛΤΑ Ελευθερούπολης…

ΤΑ ΕΛΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ

Μετά και το κλείσιμο των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ σε Κεχρόκαμπο, Θάσο και σε άλλα σημεία της περιοχής μας ήδη έχει δρομολογηθεί το οριστικό κλείσιμο όλων των υποκαταστημάτων στη Χώρα μια και η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων αλλάζει τον τρόπο εξυπηρέτησης βάζοντας στο παιχνίδι τους ιδιώτες…

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση της διοίκησης προς τους εργαζομένους, η εταιρεία εμφανίζει σημαντικό οικονομικό έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο είναι ζήτημα επιβίωσης να αντιμετωπιστεί άμεσα, την ίδια στιγμή που το κεφάλαιο της δημόσιας χρηματοδότησης έχει πλέον εξαντληθεί.

Πρόκειται για τα συνολικά 280 εκατ. ευρώ που έλαβε ως ενίσχυση ο οργανισμός τα τρία τελευταία χρόνια μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ από το Υπερταμείο στο οποίο ανήκουν οργανικά τα ΕΛ.ΤΑ., καθώς κι άλλα 180 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καθολική υπηρεσία για τα έτη 2013-2021.

Ολα αυτά τα χρήματα έγιναν στην κυριολεξία καπνός, με τα αμείλικτο ερώτημα πού ακριβώς σπαταλήθηκαν, πέρα από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, να παραμένει.

Το ερώτημα απευθύνεται, φυσικά, πρωτίστως στον επί τέσσερα χρόνια πολιτικό προϊστάμενο των ΕΛ.ΤΑ., τον νυν υπουργό Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη, ο οποίος τήρησε σιγή ιχθύος.

ΠΟΙΕΣ ΑΜΕΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ

Ειδικότερα, επιδίωξη των ΕΛΤΑ είναι η επίτευξη των κάτωθι:

-Δημιουργία ενός οικοσυστήματος διανομής, με ενοποιημένο, πλήρως εκσυγχρονισμένο και λειτουργικό δίκτυο, που περιλαμβάνει υποκαταστήματα σε όλη την επικράτεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα συγχωνευτεί το 10% των 1.150 υπαρχουσών καταστημάτων και θα αναβαθμιστεί η λειτουργία των υποκαταστημάτων σε κομβικές περιοχές, με διεύρυνση ωραρίου και με περισσότερο προσωπικό.

-Ενίσχυση της θέσης των ΕΛΤΑ στην αγορά των ταχυμεταφορών, με τη διεύρυνση των συνεργειών με τα ΕΛΤΑ Courier και επικέντρωση στην αγορά δεμάτων και ηλεκτρονικού εμπορίου.

-Ψηφιακός μετασχηματισμός και υποδομές που μειώνουν τον χρόνο αναμονής και διευκολύνουν την εξυπηρέτηση στα κέντρα διαλογής.

Όπως όλα δείχνουν, θα ενισχυθούν τα 2 από τα 5 κέντρα διαλογής που διαθέτει ο Οργανισμός (Κρυονέρι και Θεσσαλονίκη), ενώ τα υπόλοιπα 3 θα λειτουργούν ως cross docking stations.

-Ανασχεδιασμός των δρομολογίων και ανανέωση του στόλου, με οχήματα προηγμένης και πιο «πράσινης» τεχνολογίας.

Στον τομέα αυτόν, προωθείται η ανανέωση του στόλου των 3.000 ιδιόκτητων φορτηγών και οχημάτων, μέσω της προμήθειας νέων, με χρήση της μεθόδου leasing.

-Νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας που δεν στηρίζεται μόνο στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων. Ήδη, 450 συσκευές «Ψηφιακού Ταχυδρόμου» βρίσκονται σε επιχειρησιακή λειτουργία, με στόχο 900 έως τα τέλη του έτους.

-Άντληση εναλλακτικών εσόδων, όπως χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Γενικότερα, επιδίωξη των ΕΛΤΑ, εκτός από την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, είναι και η οικονομική «αυτοτέλειά» τους, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν χρειάστηκαν Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Στόχος του ομίλου των ΕΛΤΑ είναι να αυξήσει την οριακή, σήμερα, κερδοφορία του στο ύψος του μέσου όρου της αγοράς κατά την πλήρη ανάπτυξη του νέου business plan, με ορίζοντα, το 2025, να πετύχει περιθώριο EBITDA 10%-11%.      


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑